Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-16T12:47:19+02:00
Oblicz jaką masę ma ciało poruszające się z przyśpieszeniem pół metra na sekundę kwadrat jeżeli działa na to siła o wartości 20 niutonów

IIzasada dynamiki
F=m×a,

siła F= 20N
przyspieszenie a=0,5m/s²
masa m=?

F=m×a,
m=F/a
m=20 /0,5
m=40 kg

spr. jednostek N/m/s²= kgm/s²: m/s²= kgm/s² ×s²/m=kg
2009-09-16T13:23:39+02:00
2009-09-16T13:46:47+02:00
F= siła = 20 N
m=masa = szukana
a=przyspieszenie = 0,5 m/s²

Wzór na siłę: F=m*a

Np.
Siła ma wartość 1 N = ciało o masie 1kg ma przyspieszenie 1m/s²

Czyli:

20=m*0,5

m=20:0,5
m=40kg