Odpowiedzi

2009-12-30T15:14:28+01:00
Baśń, utwór o tematyce fantastycznej, siłach nadziemskich, czarodziejskich, walce dobra ze złem, wyrażający ludową mądrość, wierzenia i poglądy, stosunki międzyludzkie.

Legenda, opowieść fantastyczna, posługująca się elementami cudowności i niezwykłości, związanymi z życiem świętych, apostołów i męczenników.

Opowiadanie niewielki utwór epicki posługujący się prostą, zazwyczaj jednowątkową fabułą. Zbliżony do noweli, różni się od niej większą swobodą kompozycyjną, epizodycznością, dygresjami, eksponowaniem osoby narratora, fragmentami o charakterze refleksyjnym.

Sprawozdanie to relacja z wydarzeń, opis tego, co się przeżyło.
Istnieją dwie odmiany sprawozdania. Jedna to zbliżona do dziennikarskiego reportażu relacja z wydarzeń życia codziennego, imprez, wycieczek, itp., druga natomiast, jako sprawozdanie z lektury, audycji czy przedstawienia jest pokrewna recenzji.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-30T15:16:09+01:00
Baśń - utwór literacki, częśto fantastyczny z morałem
Legenda- utwór opowiadający o wydarzeniach, może zawierać cząstkę prawdy
opowiadanie - niedługi utwór literacki , często fikcyjny
sprawozdanie - relacja z jakiegoś wydarzenia