Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-30T15:56:58+01:00
M = 1kg
Ct = 334 kJ/kg
Cp = 2,26 MJ/kg = 2260 kJ/kg
Cw = 4180 J/kg = 4,18 kJ/kg

1) Aby stopić 1kg lodu trzeba dostarczyć 334 kJ.
2) Aby podgrzać wodę do 100 stopni Celsjusza, trzeba dostarczyć 4,18*100=418 kJ (Cw*masa*zmiana temperatury).
3) Aby odparować 1kg wody trzeba dostarczyć 2260 kJ ciepła.

334+418+2260=3012 kJ.
2009-12-30T17:40:57+01:00
Poprzednie rozwiązanie jest dobre, dodaję z zastosowaniem wzorów:
1. obl. energię potrzebną do stopienia lodu:
Q = m *ct
Q = 1 kg * 34000 J/kg = 334000 J= 334 kJ
2. obl. energię potrzebną do ogrzania 1 kg wody od temp. 0 C do 100 C
delta T = 100 C - 0 c = 100C = 100 K (pamiętaj, ze różnica temp. jest a każdej skali równa , dlatego 100 C = 100 K)
Q = m * cw *delta T
Q = 1 kg * 4180 J/ kg*K * 100 K = .........J
3. obl. energię potrzebną do odparowania wody:
Q = m *cp
Q = 1 kg * 2260000 J /kg (mega = 10^6 = milion)
Q = ........J
4. wszystkie obl. wyżej energię trzeba do siebie dodać.