1. W jaki sposób należy dbać o skórę w czasie dojrzewania (5-10 przykładów)
2. jak należy chronić skórę przed promieniowaniem Uv ?
3. Choroby skóry:
grzybica
trądzik
czerniak złośliwy
co powodują?
jak zwalczać ?
co jest przyczyną ich powstawania ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-30T15:43:29+01:00
W okresie dojrzewania nalezy uzywac specjalnych dla tego wieku kosmetykow, jako ze skora wydziela wtedy zbyt duzo tluszczow co widac np na twarzy, istotna jest higiena, czeste mycie twarzy, jedzenie duzo warzyw i picie mineralej wody. mozna pokusic sie o wizyte u dermatologa ktory sprawdzi jakich skladnikow potrzeba skorze najwiecj i takiej kosmetyki uzywac jakie poleci i co niesmaczne ale nie ''wyciskac'' wypryskow gdyz sie roznosza.
Przed promieniowaniem chronimy sie smarujac skore kremem z filteem uf, nie przebywamy na sloncu w godzinach 11-16 gdzie promieniowanie jest najwieksze.Grzybica moze powstac np podczas korzystania z publicznych basenow, saun, chronimy sie uzywajac swoich strojow, klapek recznikow, czerniaka mozna sie nabawic poprzez slonce czy solarium. zwalczac? glownie nie dopuszczac do rozwoju, miec zawsze swoje ubrania kosmetyki unikac solarium i rozsadnie korzystac ze slonca
1 5 1
2009-12-30T15:47:34+01:00
Czerniak złośliwy jest nowotworem,powoduja go promienie uv , solarium , słonce.

Grzybica jest roznoszona , trzeba sie nia zarazic ,np na basenie , wspolny prysznic

Trądzik jest choroba młodzieńcza zwiazanym z przemianami hormonalnymi , stanem zapalnym skóry.
1 1 1