Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-30T15:58:55+01:00
ZAD.1/20
DNA,
CHROMOSOMY,
CHROMOSOMACH HOMOLOGICZNYCH,
ALLELU,
KOMÓRKI DIPLOIDALNE,
GENOTYP .

ZAD.2
Y - CHROMOSOM MĘSKI
A - ALLEL RECESYWNY
XDXD- NOSICIELKA
AA - HOMOZYGOTA DOMINUJĄCA
ACG - ALLEL RECESYWNY
23 PARY CHROMOSOMÓW-KARIOTYP

ZAD.3
F
P
P
F
F
F

ZAD.4
HEMOFLIA
MENDEL
AMINOKWAS
KODON
MITOZA
URACYL
GENOTY

HASŁO: FENOTYP - JEST TO MOŻLIWE DO ZAOBSERWOWANIA CECHY ORGANIZMU.

ZAD.5
K.DIPLOIDALNA : E
M : H
ALLEL : F

K.HAPLOIDALNA : D
NUKLEOTYD : G
KODON : A

MĘSKIE CHROMOSOMY PŁCI : B
ŻEŃSKIE CHROMOSOMY PŁCI : C

ZAD.1/22
C

ZAD.2
NIKOTYNA , SKAŻENIE ŚRODOWISKA , SZTUCZNE BARWNIKI W NAPOJACH PODKREŚL ...

ZAD.3
NIE WIEM JAK CI TO NARYSOWAĆ

ZAD.4
WIEK MATKI
20
99%
45

ZAD.5
F
P
F
P
F
P
P
F


ZAD.6
m M
H h
FF

ZAD.7 ZIELONE
ŻÓŁTE
ŻÓŁTE
ZIELONE
ZIELONE
ŻÓŁTE
6 1 6
2009-12-30T16:03:53+01:00
20
1.dna,chromosomy,komorki diplidalnych,chromosomy homologiczne,allelu,homozygota dominujaca,genotyp.
2.
1 1
2 2
3 3
4 4
5 5
6 6
7
odp.1-5,2-1,3-3,4-4,5-2,6-7.
3.pffpff
4.
a.hemofilia
b.mendel
c.aminokwas
d.kodon
e.mitoza
f.uracyl
g.genotyp
hasło-fenotyp-mozliwa do zaobserwowania cech organizmu<znajdz to wytłumaczenie w necie>
5.
komrka diploidalna-d.
mejoza-h
allel-f
komorka haploidalna e
nukleotyd g
kodon a
meskie chromosomy ppłci c
zenskie chromosomy pci b
str.22
1zad odpowiedz 3
2 nikotyna,skazenie srodowicka,sztuczne barwniki w napojach
4.wek matki,20-35lat,1%,45lat
str23 5.f,p,fpfppf
7.zielony,zołty,złoty,zielony,zielony złołty
2 3 2
2009-12-30T21:00:16+01:00
1 str. 20
DNA, chromosomy, komórkach diploidalnych, chromosomy homologiczne, allelu, homozygotę dominującą, genotyp.

2 str. 20
Y - chromosom męski
a - allel recesywny
xDxd - nosicielka
AA - homozygota dominująca
ACG - kodon
23 pary chromosomów - liczba diploidalna

3 str. 20
P
F
P
P
F
P

4 str. 21
1. hemofilia
2.mendel
3. aminokwas
4. kodon
5. mitoza
6. uracyl
7. genotyp
Hasło: Fenotyp - są to cechy organizmu, które można zaobserwować.

5 str. 21
komórka diploidalna : d)
mejoza: h)
allel: f)
komórka haploidalna: e)
nukleotyd: g)
kodon: a)
męskie chromosomy płci: c)
żeńskie chromosomy płci: b)
Z tych zadań dostałam 5, więc na pewno są dobrze:)

1 str. 22
wstawienie błędnego nukleotydu podczas replikacji.

2 str. 22
nikotyna, skażenie środowiska, sztuczne barwniki w napojach

4 str. 22
wiek matki
20 lat, z wiekiem ryzyko wzrasta
1%
45 lat

5 str. 23
F
P
F
P
F
P
P
F

6 str. 23
m M
H h
f F

7 str. 23
Mutacje genowe:
- zmiana kolejności nukleotydów,
- zaburzenie odczytywania kodu genetycznego,
- zatrzymanie produkcji białka
Mutacje chromosomowe:
- jeden z czynników rekombinacji genetycznej,
- pęknięcie chromosomu,
- zaburzenia podczas podziałów komórkowych.
4 5 4