Odpowiedzi

2009-12-30T16:13:05+01:00
V-objętość
V=0,5l=0,5dm^3=0,5*10*10*10=500cm^3
h=30cm
V=S*h
S- pole podstawy
S=V/h
S=500/30=50/3cm^2
S=a^2
50/3=a^2
pierwiastek (50/3) cm=a
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-30T16:47:39+01:00
Do naczynia w kształcie czworokątnego graniastosłupa prawidłowego o wysokości 20cm wlano 0.5 l wody. Jaką długość krawędzi podstawy ma to naczynie?

h=20cm=2dm
V=0,5l=0,5dm3
a=?

V=Pp*h
Pp=V/h
Pp=0,5dm3/2dm
Pp=0,25dm²

Pp=0,5dm*0,5dm

Odp. Naczynie ma długość podstawy równą 5cm.