,, CIEKAWA CHEMIA '' część.1 - GIMNAZJUM kl. 1
str.42
1.Na podstawie opisanych w rozdziale doświadczeń wskaż najważniejsze różnice między mieszaniną a związkiem chemicznym.
2.Wyjaśnij, dlaczego topnienie świeczki zaliczamy do zjawisk fizycznych, a palenie się świeczki nazywamy reakcją chemiczną.
3. Wskaż dwa przykłady przemian chemicznych zachodzących w twojej kuchni.

2

Odpowiedzi

2009-12-30T16:16:09+01:00
Topnienie śnieżki zaliczamy do zjawiska fizycznego, ponieważ zmienia ono swoje właściwości fizyczne, ale nie powstaje nowa substancja.
palenie się świeczki nazywamy reakcja chemiczna, ponieważ powstaje nowa substancja o innych właściwościach fizycznych i chemicznych.
gotowanie się wody- zjawisko fizyczne
kwaszenie ogórków- zjawisko fizyczne
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-30T16:32:21+01:00
1.
mieszanina:
-aby powstała nie trzeba przeprowadzać reakcji chemicznej, wystarczy wymieszać 2 lub więcej substancje,
-składniki mogą być mieszane w dowolnej ilości,
-składniki zachowują swoje właściwości (wyjątek: stopy metali mają inne właściwości niż składniki)
-składniki można rozdzielić przy użyciu metod fizycznych, nie potrzeba przeprowadzać reakcji chemicznej

związek chemiczny:
-powstał w reakcji chemicznej przez połączenie pierwiastków
-pierwiastki są połączone w określonej ilości
-ma inne właściwości niż substancje, z których powstał,
-aby rozłożyć na składniki trzeba przeprowadzić reakcję chemiczną.
3.
-kwaśnienie mleka.
12 4 12