Odpowiedzi

2009-12-30T16:14:16+01:00
X-cena płaszcza bez obniżki

85%-----------270
100%---------x

x= 27000:85
x=317,65zl cena pierwotna
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-30T16:16:15+01:00
100% - x(cena początkowa)
obniożono o 15 % czyli 100 % - 15%= 85%
85% = 270 zł 9cena po obniżce 15 %

równanie 100 % - x zł,
85% - 270 zł
mnożymy na krzyż: 100%*270=85 %x
85x=27000/:85
x=317,65 - cena początkowa płaszcza
2009-12-30T18:56:03+01:00
270zł-85%
x -100%
27000÷85=317(647059)zł