Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-30T16:29:58+01:00
Postanowienia artykułów henrykowskich:
-potwierdzenie zasad wolnej elekcji
-obowiązek zwoływania sejmu co 2 lata
-utrzymanie wojska kwarcianego
-Zabronienie wypowiadania wojny i zwoływania pospolitego ruszenia bez zgody senatu oraz nakładania podatków bez zgody sejmu,
-współdecydowanie przez senat o polityce zagranicznej

napisalam 5 gdyby któreś ci sie nie spodobało.;d; )
53 4 53
2009-12-30T16:33:11+01:00
1.zwolnienie szlachty z płacenia podatków i danin prócz podatku 2 groszy z każdego łanu chłopskiego
2.tylko szlachcic mógł zostać dostojnikiem kościelnym
3.zapewnienie nietykalności osobistej szlachcie
4.Bez zgody szlachty nie mogły być ustanowione nowe prawa i podatki
21 3 21