Odpowiedzi

2009-12-30T16:41:41+01:00
Zawdzięczamy mu;
- powołanie piechoty wybranieckiej, dzięki której podbił Wielkie Łuki oraz Połock.
- zmodernizował też artylerię i wojska inżynieryjskie.
- był zwolennikiem silnych rządów przeciwnym magnaterii i samowoli szlacheckiej.
Nie zawsze potrafił prowadzić dialog ze szlachtą.
Był zwolennikiem tolerancji religijnej przestrzegał tych zasad. Był katolikiem.
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-30T16:49:52+01:00
Stefanowi Batoremu zawdzięczamy powołanie piechoty wybranieckiej, dzięki której podbił Wielkie Łuki oraz Połock. Zmodernizował też artylerię i wojska inżynieryjskie. Był zwolennikiem silnych rządów przeciwnym magnaterii i samowoli szlacheckiej. Nie zawsze potrafił prowadzić dialog ze szlachtą. Sam król słabo interesował się polityką wewnętrzną, wyręczał go w tym kanclerz Jan Zamoyski. Był zwolennikiem tolerancji religijnej przestrzegał tych zasad. Był katolikiem.Panował 10 lat
1 3 1