Odpowiedzi

2009-12-30T17:33:39+01:00
Kupiono 30 biletow normalnych i ulgowych.Ile kupiono biletow normalnych a ile ulgowych.Jezeli zaplacono za nie 400zł,a ulgowy byl o 20% tanszy od normalnego?Ułóżuklad rownan.Nie rozwiazuj.

x-bilety normalne
y- bilety ulgowe

x+y=30
x=30-y

cena normalnego z
cena tanszego 0,8z
x+y=30
xz+0,8yz=400

1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-30T18:12:21+01:00
Kupiono 30 biletow normalnych i ulgowych.Ile kupiono biletow normalnych a ile ulgowych.Jezeli zaplacono za nie 400zł,a ulgowy byl o 20% tanszy od normalnego?Ułóżuklad rownan.Nie rozwiazuj.

Przyjmijmy za " x " bilet normalny, natomiast za " y " - ulgowy.

y + x = 30
x = 30 - y

Normalny : a
Ulgowy : 100 % - 20 % = 80 % = 0,8a

y + x = 30
xa + 0,8ya = 400zł.

Pozdrawiam. :)