O której godzinie czasu miejscowego doleci samolot wylatujący z Kairu (30st. 3 min N 31st 15min E) w dn 23 września o 6.30 do Tokio (35st 42 min N 139 st 46 min E ) przy założeniu że lot trwa 11 h.

Proszę o rozwiązanie z wytłumaczeniem!!!

2

Odpowiedzi

2009-12-30T17:55:26+01:00
LICZYMY RÓŻNICĘ DŁUGOŚCI GEOGRAFICZNEJ(bierzemy tylko pod uwagę długość geograficzną!):
139°46'-31°15'=108°31'

LICZYMY RÓŻNICĘ CZASU:
108°×4'=432'
432'+31'=463'
463':60'=7h43'

LICZYMY CZAS W TOKIO W MOMENCIE STARTU:
6.30-7h43'=22.47

LICZYMY CZAS W TOKIO W MOMENCIE LĄDOWANIA:
22.47+11h=9.47

Odp.: Samolot doleci do Tokio dn 24 września o godz: 9.47.

pozdro!!! :-) powinno być dobrze, ale na 100% nie jetem pewna...
Najlepsza Odpowiedź!
  • Er02
  • Początkujący
2009-12-30T20:47:37+01:00
Od razu mówię moje oznaczenia:
stopnie: ^
minuty: '
kreska ułamkowa: /
Kair Tokio
| |
31^15'E 139^46'E
23IX
6:30 13:44
---------->
11h
Zrób sobie taki rysunek :) mi zawsze pomaga ;D

Najpierw liczysz zcas miejscowy.
139^46' - 31^15' = 108^31' - liczysz różnicę, ponieważ oba miasta są położone na jednej półkuli.

108^ * 4 min = 432 min - liczysz pełne stopnie.
30' = 2min - liczysz minuty, zawsze odejmowało się tą 1 minutę, ponieważ jej wartość to 1/15min lub 2/30 min.
432min+2min = 434 min. - różnica między miastami.
434 min : 60 min = 7h 14 min - zamieniasz na godziny.

6:30 (Kair) + 7h14min = 13:44 (Tokio)

13:44 + 11h = 24:44 - czyli 44 min po północy więc 24 Ix

W odpowiedzi: Samolot wyląduje o 00:44 czasu miejscowego w Tokio 23 IX.

Jeśli nie rozumiesz to napisz mi prywatną wiadomość a postaram się jakoś wyjaśnić.
1 5 1