Odpowiedzi

2009-12-30T17:30:13+01:00
V = 539 cm³
H = 11 cm

V = Pp * H
Pp = a² - w podstawie mamy kwadrat
539 = 11*a² /:11
a² = 49
a = 7 cm

Pb = 4*a*H - wszystkie ściany boczne mają równe pola powierzchni
Pb = 4 * 7cm * 11cm = 308 cm²
1 5 1
2009-12-30T17:30:42+01:00
V=539cm³
H=11
v=a² × H

539=a² × 11 /:11 (dzielisz obustronnie przez 11)
49=a² (zakladamy ze a nie moze byc ujemne wiec w zalozeniu wpisz a>0)
a=7

Pb=4aH
Pb=4×7×11=308
Odp. Pole boczne rowna sie 308 cm²
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-30T17:43:13+01:00
H = 11 cm
V = 539 cm ³

V = Pp * H
539 = Pp × 11 I: 11
Pp = 49

jest to graniastosłup prawidłowy czworokątny więc w podstawie musisz miec czworokąt foremny, czyli taki którego boki mają jednakową długość. W podstawie jest więc kwadrat. wzór na pole kwadratu to P = a²
49 = a²
a = 7


teraz policzymy pole powierzchni bocznej. zauważ że bokami graniastosłupa sa cztery prostokąty o jednakowych wymiarach 7 cm × 11 cm

Pole boczne Pb policzymy więc tak:

Pb = 4×7 ×11
Pb = 4 × 77
Pb = 308 cm²
2 5 2