Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-30T17:44:30+01:00
Dwie wysokości trapezu dzielą trapez na kwadrat, trójkąt prostokątny o kątach 90stopni,45,45 i trójkąt prostokątny 90,30,60
P=(a+b)*h:2
a=10cm
b=10cm+10cm+10√3cm=20cm+10√3cm
h=10cm
P=(10cm+20cm+10√3cm)*10cm:2=(30cm+10√3cm)*5cm=
=150cm²+50√3cm²
Obwód=a+b+c+d
c=20cm
d=10√2cm
Obwód=10cm+20cm+10√3cm+20cm+10√2cm=50cm+10√2cm+10√3cm
  • Użytkownik Zadane
2009-12-30T18:28:47+01:00
W załączniku jest rozwiązanie zadania.

Do wyznaczenia długości odcinków wykorzystałem zależności w trójkącie 30⁰,60⁰,90⁰ i trójkącie 45⁰,45⁰,90⁰.