Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • oczo
  • Początkujący
2009-12-30T17:43:14+01:00
A) występowanie astronomicznych pór roku
b) nierównomierne ogrzanie powierzchni Ziemi
c) zmiana wysokości słońca nad widnokręgiem
d) zmiana długości dnia i nocy
8 4 8
2009-12-30T17:43:35+01:00
NASTĘPSTWA RUCHU OBIEGOWEGO ZIEMI

-występowanie pór roku
-strefy oświetlenia Ziemi
-zmiana wysokości Słońca nad horyzontem w różnych szerokościach geograficznych w ciągu roku
-różne zmiany temperatury powietrza
-zmiana długości dnia i nocy na Ziemi
-występowanie dni i nocy polarnych - rok astronomiczny
-występowanie stref klimatycznych [ okołorównikowa, umiarkowana oraz okołobiegunowa ]
3 3 3