Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-30T17:54:19+01:00
A - dłuższa podstawa trapezu = 10 cm
b - krótsza podstawa trapezu = 8 cm
h - wysokość trapezu = 5 cm
Pp - pole podstawy sztabki = (a + b)h/2 = (10 + 8)5/2 = 90/2 = 45 cm²
V - objętość sztabki = Ppl
l - długość sztabki = 20 cm
V = Ppl = 45 razy 20 = 900 cm³
Q - ciężar sztabki = 900 razy 8,9 = 8010 g
24 1 24
2009-12-30T18:35:52+01:00
V= Pp* h
p- pole podstawy
h- wysokość prostopadłościanu

Zacznijmy od policzenia pola powierzchni trapeza który jest podstawą:
P= (a+b)*h/2
p= (8cm+10cm)*5cm/2
Pp= 45cm2 to znaczy 45 centymetrów kwadratówych bo nie wiem jak się robi liczbę u góry

I potem możesz już podstawiać do tego wzoru na samej górze więc:
V= 45cm2* 20cm
V= 900cm3 czyli 900 centymetrów sześciennych

i teraz mozna obliczyć ile waży ta sztabka:
m= 900*8,9= 8010g
8010g= 801dag
Odp: ta sztabka złota waży 801dag
11 2 11
2009-12-30T18:47:03+01:00
P trapezu = ( 8 cm + 10 cm ) x 5 cm x 1/2 = 18 cm x 5 cm x 1/2= 90 cm x 1/2 = 45 cm²
45 cm² x 20 cm = 900cm³

1 cm³ = 8,9 g / × 900
900cm³ = 8010g = 8,01 kg

13 5 13