Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-30T17:52:03+01:00
Zajrzyj tutaj:
http://testy.eduskrypt.pl/index.php?go=wyniki&id=61
4 3 4
2009-12-30T18:14:54+01:00
Jeśli jest to krótka kartkówka to na pewno pojawią się pytania takie jak:
1. Imię i nazwisko autora - Aleksander Fredro
2. Wątki występujące w utworze.
- wątek główny: spór o mur
- plany małżeńskie Cześnika wobec Podstoliny
- wątek miłości Wacława i Klary
3. Słynne powiedzonka Cześnika("mocium panie") i Rejenta("niech się dzieje wola nieba z nią się zawsze zgadzać trzeba")
4. Czego zażądała Klara od Papkina? -krokodyla cytat:"jeśli nie chcesz mojej zguby, krokodyla daj mi luby"
5. Rodzaje komizmu w utworze
-postaci
-sytuacji
-języka
6. Z czym kojarzą się nazwiska głównych bohaterów "Zemsty"?
-Raptusiewicz - z gwałtownością
-Milczek - z milczeniem
-Papkin - z paplaniem ;)
7. Co oznaczają zawody: rejent i cześnik
-rejent to odpowiednik notariusza
-cześnik to zastępca stolnika na dworach książęcych i królewskich, usługiwał przy ich stołach
8. Jaka była geneza utworu?
-akta archiwalne posagu żony Aleksandra Fredry, w których natknął się na konflikt między sąsiadami.
5 4 5