Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-30T17:51:01+01:00
X-ilość osób na wycieczce
(18x-50):(x-1)=17
18x-50=17(x-1)
18x-50=17x-17
18x-17x=50-17
x=33
na wycieczce są 33 osoby
2 5 2
2009-12-30T17:53:03+01:00
Z- liczba uczestników
l- lata wszystkich

l/z=18
l-50/z-1=17

l=18z
l-50=17(z-1)

18z-50=17z-17
18z-17z=33
z=33
5 4 5
  • Użytkownik Zadane
2009-12-30T18:02:14+01:00
Średni wiek uczestników wycieczki jest równy 18 lat . Najstarszy uczestnik ma 50 lat , a średni wiek pozostałych jest równy
17 lat . Ile jest osób na wycieczce .

x- suma lat wszystkich uczestników
y-liczba uczestników

x : y = 18
x = 18y

(x-50) :( y -1) =17
x-50 = 17 * ( y -1 )
x- 50 = 17y -17
17y - x = -33
17y - 18 y = -33
-y = -33
y =33
Odp.Liczba uczestników wynosi 33.
1 5 1