Odpowiedzi

2009-12-30T17:57:57+01:00
43500zł-87%
x -100%
43500×100÷87=4350000÷87=50000zł
Odp: Ten samochód przed rokiem był warty 50000zł.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-30T17:59:09+01:00
Ponieważ stracił na wartości 13% to teraz jego wartość wynosi 100% - 13% = 87%
87% = 43500 zł
100% = x
x = 43500 razy 100 dzielone przez 87 = 50000 zł
samochód rok wcześniej wart był 50000 zł
2009-12-30T17:59:47+01:00
100 % - x zł
87% - 43 500 zł

87*x = 100 *43 500 zł
87x= 4350000
x=4350000:87
x=50000

43 500+5000= 93 500 zł

Odp. Samochód kosztował 93 500 zł.

Zrobiłam Ci proporcją..
Mozesz zastanawiac się dlaczego 87 %
Otóż 100% - 13% = 87%

Pozdrawiam ..