Odpowiedzi

2009-12-30T18:54:39+01:00
C%=14%
d=1,04 g/cm³ = 1040 g/dm³
M HCHO= 2*1 g/mol + 16 g/mol + 12 g/mol= 30 g/mol

Cm=Cp*d / M*100%

Cm=14%*1040(g/dm³)/30(g/mol)*100%= 14560/3000 mol/dm³ = 4,853 mol/dm³

DONE ;)
13 4 13
2009-12-30T21:21:06+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-30T23:39:59+01:00
Na początku należy przekształcić wzór, aby otrzymać ten na przeliczanie stężeń.

Cp=ms*100%/mr
n=ms/M ==> ms=n*M
d=mr/v ==> mr=d*v

Cp=n*M*100%/v*d
Cm=n/v
Cp=Cm*M*100%/d
Cm=d*Cp/M*100%

Dane:
M=30g/mol
d=1,04 g/cm³=1040 g/dm³
Cp=14%


Rozwiązanie:

Cm=1040 g/dm³*14%/30g/mol*100%=4,853mol/dm³
8 4 8