Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-30T18:10:27+01:00
A) P=49 pi dm²
b) P=625 pi cm²
1 1 1
2009-12-30T18:18:34+01:00
Pole koła
P=π*r^2
Obwód koła
Ob=2πr
π=3,14

a) Ob= 14 π dm
Ob=2πr
14π=2πr
14*3,14=2*3,14*r
43,96=6,28r/:6,28
r=7dm

P=π*r^2
P=3,14*7^2
P=3,14*49
P=153,86 dm kw.

b)50 π cm
Ob=2πr
50π=2πr
50*3,14=2*3,14*r
157=6,28r/:6,28
r=25cm

P=π*r^2
P=3,14*25^2
P=3,14*625
P=1962,5 cm kw.
2 5 2