Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-30T18:20:41+01:00
D= 12
r=6
6-4=2

P=pi r^2
P=pi 2^2
P=4 pi
2 3 2
2009-12-30T18:20:59+01:00
P=pi r2
P = pi x 6 ^2
P = 36[pi]

P = [pi] x 2^2
P = 4[pi]

36[pi] : 4[pi] = 9 razy

Koło zmniejszy sie 9 razy .
6 5 6
2009-12-30T18:25:20+01:00
D - średnica koła= 12 cm
r - promień koła = 6 cm
Πr² - pole koła = 36Π cm²
r - 4 cm = 2 cm
Πr² = 4Π cm²
36Π/4Π = 9
Pole koła zmniejszy się 9 razy
2 4 2