Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-30T18:25:22+01:00
X-ilość uczniów klasy 2a
y-ilość uczniów klasy 2b


0,6x0,4y=27
x+y=55

6x+4y=270
x+y=55

6x+6y=270
-6x-6y=-330

-2y=-60-->y=30

x=25
y=30


1 3 1
2009-12-30T18:39:59+01:00
Klasa IIa - 60% chłopcy
klasa IIb - 40% chłopcy

IIa + IIb = 55 uczniów
IIa + IIb = 27 chłopców

x - uczniów klasy IIa
y - uczniów klasy IIb

60%=0,6
40%=0,4

0,6x+0,4y=27
x+y=55

0,6x+0,4y=27
x=55-y

0,6(55-y)+0,4y=27
x=55-y

33-0,6y+0,4y=27
x=55-y

33-0,2y=27
x=55-y

-0,2y=27-33
x=55-y

-0,2y=-6/:(-0,2)
x=55-y

y=30
x=55-y

y=30
x=55-33

y=30
x=22

Odp: Klasa IIb liczy 30 ucznów