Odpowiedzi

2009-12-30T18:25:35+01:00
D-srednica
r-promień
d=2r
obwód=2πr
175=2πr
175=dπ
d=175/π
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-30T18:26:50+01:00
Obwód=2*π*r
r=obwód/(2*π)
r=175/(2*π)=27,85cm
d=2*r=27,85*2=55,7cm
2.obwód=2*π*r=2*π*0,3m=1,88m
n=1000m/1,88m=532 obroty
1 4 1
2009-12-30T19:58:20+01:00
1) Dane: Szukane:
l=175cm d=?
π≈3,14

Roz.:
l=π * d /π
l /π=d
175/3,14≈56cm

2)Dane: Szukane:
d=60cm po(pełne obroty)=?
s(droga)=1km=100000cm
π≈3,14
Roz.:
l=π * d
l=3,14 * 60
l≈188,4
po=s/l
po=100000/188,4
po≈531