Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-30T18:37:54+01:00
1 cm = 250000 cm
1 cm = 2500 m
1 cm = 2,5 km / x 19
19 cm = 47,5 km
1 5 1
2009-12-30T18:38:36+01:00
250000 skracamy pięć liczb i mamy kilometry
2,5km×19=47,5km
Odp: Długość tej trasy w kilometrach to 47,5 km.
1 4 1
2009-12-30T18:39:49+01:00
Skoro odległość na mapie w skali 1:250000 wynosi 19cm, to znaczy, że została pomniejszona 250000 razy, czyli aby obliczyć dł. trasy w rzeczywistości należy pomnożyć :


19cm * 250000 = 4750000cm = 47500m = 47,5km