Odpowiedzi

2009-12-30T19:56:32+01:00
A)
Kąt między wskazówkami o godzinie 11 stanowi 1/12 koła, czyli 1/12 * 360 = 30 stopni

b) kąt o 10. 30 to 4,5 razy kąt z podpunktu a, czyli 4,5 * 30 = 135. Jest tak, ponieważ między "6" a "10" są 4 kąty z podpunktu a, a trzeba jeszcze dołożyć pół.

c) kąt o 8.15, to 5,25 razy kąt z a, czyli 5,25 * 30 = 157,5. Pomiędzy "3", a "8" jest 5 kątów z a) i jeszcze 1/4.

d) kąt o 10, to 2 razy kąt z a, czyli 2 * 30 = 60. Pomiędzy "10", a "12" są 2 kąty z a)
1 1 1
2009-12-30T19:57:58+01:00
A)330 stopni
b)135 stopni
c)157,5 stopni
d)300 stopni
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-31T01:20:55+01:00
Jaki kąt tworzą duża i mała wskazówka o godzinie
a.)11.00 30⁰ lub 330⁰ (1 godz. na zegarze to 30⁰)
b.)10.30 4*30⁰+15⁰=135⁰ lub 225⁰
c.)8.15 5*30⁰+7,5⁰=157,5⁰ lub 202,5⁰
d.)10.00 60⁰ lub 300⁰
1 5 1