Odpowiedzi

2009-12-30T19:44:46+01:00
Hel
K2
a na podpowłoki:
1s2


fluor
K2L7
1s2 2s2 2p5
lub
1s2 2s2p5
lub
[He] 2s2 2p5

fosfor
K2L8M5
1s2 2s2 2p6 3s2 3p3
lub
1s2 2s2p6 3s2p3
lub
[Ne] 3s2 3p3

sód
K2L8M1
1s2 2s2 2p6 3s1
lub
1s2 2s2p6 3s1
lub
[Ne] 3s1

krzem
K2L8M4
1s2 2s2 2p6 3s2 3p2
lub
1s2 2s2p6 3s2p2
lub
[Ne] 3s2 3p2

brom
K2L8M18N7
1s2 2s2 2p6 3s2 3p6 4s2 3d10 4p5
lub
1s2 2s2p6 3s2p6d10 4s2p5
lub
[Ar] 4s2 3d10 4p5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-30T19:47:37+01:00
Chodzi Ci o konfigurację elektronową?

He- 2 elektrony czyli 1s2

F- 9 elektronów K-2 elektrony L- 7 elektronów 1s2 2s2 2p6

P K-2elektrony L-8 elektronów M-5 elektronów 1s2 2s2 2p6 3s2 3p3

Na K-2e L-8e M- 1e 1s2 2s2 2p6 3s1

Si- K-2e K-8e M-4e 1s2 2s2 2p6 3s2 3p2

Br K23 L-8e M-8e L-7e 1s2 2s2 2p6 3s2 3p6 3d10 4s2 4p5