Na przedstawienie przyszło d dorosłych i m dzieci. razem 123 osoby. Kiedy przed końcem przedstawienia wyszedł jeden tata z dwojką 4-letnich synów, okazało sie , ze dzieci jest trzy razy więcej niż dorosłych . Zapisz odpowiedni układ równań i oblicz ,ilu dorosłych a ile dzieci przyszło do teatru

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-30T19:25:03+01:00
Dane:
d-ilość dorosłych
m-ilość dzieci
d-1-ilość dorosłych powyjściu taty z dziećmi
m-2-ilość dzieci po wyjściu taty z dziećmi

Układam i rozwiązuję układ równań metodą podstawiania:
d+m=123
3(d-1)=m-2

m=123-d
3d-3=123-d-2

m=123-d
4d=121+3

m=123-d
4d=124

d=31
m=123-d

d=31
m=123-31

d=31
m=92

sprawdzenie:
31+92=123



Pozdrawiam Cathy95 :)
11 4 11
  • Użytkownik Zadane
2009-12-30T19:26:44+01:00
D+m=123
3(d-1)=m-2

m=123-d
3d-3=123-d-2

4d=124 /:4
d=31
m=123-31
m=94

W teatrze było 94dzieci oraz 31 dorosłych.
5 2 5
2009-12-30T22:12:53+01:00
Dane:
d = ilość dorosłych
m = ilość dzieci
d-1 = ilość dorosłych powyjściu taty
m-2 = ilość dzieci po wyjściu taty z dwójką synów

To zadanie rozwiązuje metodą podstawiania, dlatego że m jest juz wyliczone (m = 123 - d).

d + m = 123
3(d-1) = m - 2

m = 123 - d
3d - 3 = 123 - d - 2

m = 123 - d
4d = 124

d = 31
m = 123 - 31

d = 31
m = 92

Odp. W teatrze było 92 dzieci oraz 31 dorosłych.


4 4 4