Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-30T21:17:46+01:00
1. Zwrócenie się do władz lokalnych o plan ewakuacji mojego obszaru
2. Nauczenie się przewidzianych dróg ewakuacji mojego obszaru
3. Jeżeli nie posiadam samochodu, uzgodnienie zawczasu możliwości ewakuacji z sąsiadami lub władzami lokalnymi
4. Omówienie z rodziną możliwości i ewentualnej konieczności ewakuacji w sytuacji zagrożenia
5. Zaplanowanie gdzie się udam jeśli będę musiała się samo-ewakuować
6. Zadecydowanie jak się tam dostanę
7. Ustalenie z rodziną miejsca, w którym mielibyśmy się spotkać w sytuacji rozdzielenia w momencie zagrożenia
8. Wykonanie telefonu do kogoś z rodziny lub znajomych mieszkających poza obszarem zagrożenia
9. Prośba by pełnili oni funkcję punktu informacyjnego, gdzie może zadzwonić moja rodzina oraz ja
10. Zgromadzenie zestawu rzeczy niezbędnych do ewakuacji: zasilane bateriami radio, latarki, zapasowe baterie, żywność, wodą i odzież.
11. Można napełnić również bak samochodu
12. Przed opuszczeniem domu nie zapominamy o zabraniu dokumentów, polis ubezpieczeniowych i pieniędzy
13. Zabezpieczamy dom: zamykamy okna, wyłączamy z kontaktów urządzenia elektryczne, zamykamy główny zawór wody i wyłącznik prądu i gazu
14. Informujemy rodzinę mieszkającą poza obszarem zagrożenia dokąd się udajemy
15. Jeśli mamy jakieś zwierzęta to ewakuujemy je również; można je przewieść w miejsce, które nie jest zagrożone powodzią.
6 4 6
2009-12-30T21:19:36+01:00
Po 1 natychmiast zawiadomiłabym wszystkich mieszkańców np bloku o powodzi.
Następnie powiadomiłabym wszystkie straże,poźniej (jeżeli mieszkasz w bloku) Wbiegłabym na jak najwyższe piętro i czekała na pomoc.Zorganizowałabym tez na wszelki wypadek kamizelki ratunkowe.
1 1 1
2009-12-30T22:27:26+01:00
Natychmiast zawiadomiłabym straż, pogotowie i policje. Następnie zaczelabym krzyczeć, aby powiadomić innych miszkańców. Potem weszłabym jak najwyżej i przygotowałabym ewentualnie jakies materace pontonylub kamizelki.
2 1 2