Odpowiedzi

2009-12-30T19:21:16+01:00
Woda jest niezbędna dla życia ludziom, zwierzętom, roślinom jednym słowem mówiąc wszystkim organizmom.
2009-12-30T19:22:22+01:00
Woda jest potrzebna wszystkim żywym organizmom
. Bez wody nie byłoby egzystencji
. Dla niektórych zwierząt jest środowiskiem życia
. Woda jest podstawowym składnikiem każdej żywej komórki
. Jest potrzebna we wszystkich procesach przemiany materii.
Ciało człowieka zawiera od 58% do 65% wody, ryby około 80%, rośliny lądowe zawierają od 50% do 75% a rośliny wodne nawet do 98%.
W ciągu doby dorosły, zdrowy człowiek powinien spożyć
2,5L wody.
Zbyt mała ilość spożycia wody powoduje odwodnienie organizmu oraz zaburzenie procesów życiowych: trawienia, oddychania, krążenia krwi i wydalania.
W końcu jednak może spowodować śmierć.




pzdr
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-30T19:22:49+01:00
Woda jest natoralnym środowiskiem życia wielu gatunków roślin i zwierząt. Szczególnie duże znaczenie dla organizmów w niej zamieszkujących. Stanowi ona dla nich podstawę i podłoże, dostarcz im pokarmu i tlenu do oddychania, roznosi produkty przemiany materii.