W pewnej szkole oceny ustalane są według następujących zasad:


Procent zdobytych punktów Ocena
od 95% do 10% 6
od 90% do 94% 5
od 80% do 89% 4
od 60% do 79% 3
od 50% do 59% 2
mniej niż 50% 1

a) Jarek na sprawdzianie z chemii zdobył 90% punktów na 80 możliwych. Ile punktów zabrakło mu do szóstki??

b) Krysia zdobyła na sprawdzianie z historii 39 punktów. Tylko 2 punktów procentowych brakowało jej do czwórki. Ile maksymalnie punktów można było zdobyć na tym sprawdzianie??

3

Odpowiedzi

2009-09-16T15:05:57+02:00
a.) 90% = 90/100
90/100 x 80 = 72 <-- tyle mial pukntow
95% = 95/100
95/100 x 80 = 76 <-- tyle bylo na szostke
76-72 = 4 <-- tyle mu brakowalo do 6
16 4 16
2009-09-16T15:09:13+02:00
A)100% - 80pkt
90% - x
x = (80*90%) : 100% = 7200 : 100 = 72 pkt (tyle miał punktów)
95/100 * 80 = 7600/100 = 76 (tyle potrzebował, by otrzymać 6)

b)78 % - 39pkt
100% - x
x= (39 * 100) : 78 = 3900 : 78 = 50 (l. punktów które można było zdobyć maksymalnie)
12 3 12
Powinieneś jescze odjąć od tych 76 te 72 i wtedy wyjdzie, że Jarkowi brakowało 4 punktów do szóstki ;)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-16T15:10:56+02:00
A) 100%-80p
90%-xp
-------------------
100x= 80*90/100
x=72p 80-72=8
odp.Do szóstki zabrakło Jarkowi 8 punktów.

b)78%-39p
100%-xp
------------------
78x = 39*100/78
x=50

odp. maksymalmnie mozna bylo otrzymac 50 punktów
11 3 11