Należy poprawić błędy w zdaniach
1. Państwa Unii Europejskiej mają poważny orzech do zgryzienia.(chodzi tu o słowo poważny. Pani na lekcji mówiła że na pewno nie będzie to twardy orzech i nie wiem jaki to może być?)
2. Komedie Aleksandra Fredro mają charakter ponadczasowy.
3. Adam został obrońcom Ewy.
4. Znowu zamierzali dzielić przysłowiową skórę na niedźwiedziu.
5. Jej różowa sukienka miała wygląd cukrowy.
6. Nie zakłócajcie porządku obrad i nie drzyjcie się.


I jak można to jeszcze rodzaj błędu czyi np: frazeologiczny. stylistyczny, fonetyczny... itp.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-16T15:39:54+02:00
1. Państwa Unii Europejskiej mają duży orzech do zgryzienia. (stylistyczny)
2. Komedie Aleksandra Fredry mają charakter ponadczasowy. (fonetyczny)
3. Adam został obrońcą Ewy. (nie wiem)
4. Znowu zamierzali dzielić skórę na niedźwiedziu. (frazeologiczny)
5. Jej różowa sukienka miała wygląd cukierkowy. (fonetyczny)
6. Nie zakłócajcie porządku obrad i nie krzyczcie. (stylistyczny)
2 3 2
2009-09-16T17:33:25+02:00
1. Panstwa Unii Europejskiej maja na celu bardzo trudne zadania.
2.Komedie Aleksandra Fredro sa ponadczasowe
3. Adam obrania Ewe
4. Znowu dzielili sie zyskami przed ich otrzymaniem
5. Rozowy kolor jej sukienki przypomial kolorem cukierki
6. Nie zaklocajcie porzadku obrad krzyczac.
1 2 1