1.najdłuższy bok trójkata prostokątnego ma długość,a długości pozostałych dwóch boków są w stosunku 11:60. oblicz ich długości.
powinno wyjść- 22cm i 120 cm
prosze o poprawne rozwiązania bo podałam odpwiedzi!!
nagradzam najlepsza!!!
z góry dziękuję!!

3

Odpowiedzi

2009-12-30T19:57:32+01:00
(11x)^2 +(60x)^2=122^2
x jest dodatnie więc jest tylko jedno rozwiązanie:
x=2 ; a=11x=22 ; b=60x=120 ; c=122
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-30T20:08:14+01:00
To zadanie powinno chyba wyglądać tak
Najdłuższy bok trójkąta prostokątnego ma długość 122, a długość dwóch pozostałych boków jest w stosunku 11:60. oblicz ich długość.

(11x)² +(60x)²=122²
121x² + 3600x² = 122²
3721x² = 122²
61x = 122
x = 2
a = 122
b = 22
c = 120
1 1 1
2009-12-30T23:37:36+01:00
.najdłuższy bok trójkata prostokątnego ma długość,a długości pozostałych dwóch boków są w stosunku 11:60. oblicz ich długości.
powinno wyjść- 22cm i 120 cm

Niestety nie podałaś jaka długość ma najdłuższy bok trójkąta- więc zAdanie jest praktycznie nie do rozwiązania
Ale ponieważ podałaś wyniki, to obliczyłam sobie go
powinien mieć 122cm

11x i 60x - to boki krótsze

(11x)²+(60x)²=122²
121x²+3600x²=122²
3721x²=122² i x>0
(61x)²=122²
61x=122
x=2
a więc boki mają dł. 22cm i 120cm