Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-30T19:55:39+01:00
Wzór na pojemność zastępczą kontansatorów ca i cb połączonych równolegle to:

cz = ca + cb

Wzór na pojemność zastępczą kontansatorów ca i cb połączonych szeregowo to:

cz = (ca * cb) / (ca + cb)


Z rysunku widzimy, że
c2 i c3 są połączone równolegle, więc ich pojemność zastępcza:

ca = c2 + c3 = 30nF

Teraz ca i c1 łączymy szeregowo i dostajemy ostatecznie:

cz = (c2 * ca) / (c2 + ca) = 30 * 6 / (30 + 6) = 30 * 6 / 36 =
30 / 6 = 5 nF
2 4 2
2009-12-30T19:57:57+01:00
C - pojemność zastępcza gałęzi równoległej = C2 + C3 = 12 + 18 = 30 nF
Cz - pojemność zastępcza układu
1/Cz = 1/C1 + 1/C = 1/6 + 1/30 = 5/30 + 1/30 = 6/30 = 1/5
1/Cz = 1/5
Cz = 5 nF
pojemność zastępcza wynosi 5 nF