Domowa instalacja elektryczna, w której napięcie wynosi 230 V, zabezpieczona jest bezpiecznikiem 10 A. Jaka może być łączna moc włączonych w mieszkaniu urządzeń ? Ile żarówek o mocy 100 W mogłoby jednocześnie świecić w mieszkaniu ?
poproszę z danymi i wszystkimi obliczeniami :)
z góry dziękuję :):*

2

Odpowiedzi

2009-12-30T20:10:43+01:00
Moc maksymalna
Pmax=U*Imax=230V*10A=2300W
n=Pmax/Pż=2300W/100W=23
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-30T20:12:19+01:00
P - moc odbiorników ?
P = UI
U - napięcie = 230V
I - natężenie prądu = 10A
P = UI = 230 razy 10 = 2300W - łączna moc odbiorników , które mogą być włączone
P/100W = 2300/100 = 23 - tyle żarówek może świecić jednoczśnie
1 5 1