Odpowiedzi

2009-12-30T20:41:19+01:00
Niech v to prędkość statku na spokojnej wodzie:
Niech x to prędkość rzeki

Wtedy jak statek płynie z prądem, to ma prędkość v + x
A jak pod prąd, to ma prędkość v - x

Prędkość z prądem, to 36km / 2h = 18km/h
Proðkość pod prąd to 36km / 3h = 12km/h

Zatem:
v + x = 18
v - x = 12

Odejmujemy stronami drugie równanie od pierwszego i otrzymujemy
v+x - v + x = 18 - 12
2x = 6
x = 3

Odp. Prędkość prądu rzeki to 3 km/h
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-30T21:06:08+01:00
Vs1 - prędkość statku z prądem = s/t1 = 36/2 = 18 km/h
s - droga = 36 km
t1 - czas = 2 h
Vs2 - prędkość statku pod prąd = s/t2 = 36/3 = 12 km/h
t2 = 3 h
Vr - prędkość rzeki
Vs1 - Vr = Vs2 + Vr
18 - Vr = 12 + Vr
18 - 12 = Vr + Vr
6 = 2Vr
Vr = 6/2 = 3 km/h