Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-30T21:53:50+01:00
1)Prawo do własnych przekonań i poglądów – W stanie wojennym nikt nie maił prawa do głośnego wyrażania własnych opinii i poglądów a już tym bardziej do krytykowania ówczesnej władzy; ustrój był jedyny i właściwy i wszystkie jego poczynania były bez zastrzeżeń(ze strony władzy)
Prawo do zrzeszeń i wieców – istniał zakaz jakichkolwiek wieców i spotkań gdyż władza upatrywała w tym możliwość spisków.
Ograniczenie swobody obywatelskiej – wprowadzenie godziny policyjnej, która ograniczała możliwość poruszania się obywateli tj. od godz 22.00 do 6.00 nikt bez specjalnej przepustki nie mógł przebywać poza miejscem zamieszkania.

2)Uważam, że obecnie nie są w Polsce łamane żadne prawa człowieka
1 5 1
2009-12-30T22:44:37+01:00
Opisz 3 przykłady łamania praw obywatelskich i praw człowieka w trakcie stanu wojennego , który trwał w Prl-u w 1981-1983.

I Prawo do własnych przekonań i poglądów,
II Prawo do zrzeszeń i wieców,
III Ograniczenie swobody obywatelskiej
I Nikt nie miał prawa do głośnego wyrażania swoich opinii.
II Zakaz wieców i spotkań (władza upatrywała w tym możliwość spisków).
III Godzina policyjna - ograniczała możliwość poruszania się obywateli od godz 22.00 do 6.00 nikt nie mógł przebywać poza miejscem zamieszkania.

Napisz czy dzisiaj w wolnej Polsce władza moźe /mogła łamać prawa człowieka.
Sądzę, że nie.
1 5 1