Proszę o rozwiązania:

Zadanie1.
Uzupełnij tekst.
Jądro komórkowe zawiera materiał................... w postaci cząsteczek .................... . Materiał ten wraz z białkami tworzy wypełniającą wnętrze jądra substancję czyli .............................. . Przed podziałem komórki ulega ona skondensowaniu i tworzy widoczne ciałka, zwane ......................

Zadanie2.
Przyporządkuj struktury komórkowe ich funkcjom.
A. JĄDRO KOMÓRKOWE
B. CHLOROPLASTY
C.SIATECZKA ŚRÓDPLAZMATYCZNA
D. MITOCHONDRIA
E. RYBOSOMY
F. WAKUOLE
-----------------------------
a.podział cytoplazmy na odrębne obszary
b. gromadzenie substancji niepotrzebnych i szkodliwych
c.kierowanie funkcjonowaniem komórki
d. tlenowe oddychanie komórkowe
e. synteza białek
f. fotosynteza

(proszę o odpowiedz np: A,c B,a)

Zadanie3.
Wyjaśnij jak rozumiesz stwierdzenie: Komórka jądrowa jest to system błon.

Zadanie4.
Uzupełnij. Plusem oznacz występowanie danej struktury w komórkach: roślinnej i zwierzęcej, minusem- jak brak.

Struktur komórkowa
Jądro komórkowe
-Roślinna....
-Zwierzęca.....
Mitochondria
-Roślinna....
-Zwierzęca.....
Plastydy
-Roślinna....
-Zwierzęca.....
Siateczka śródplazmatyczna
-Roślinna....
-Zwierzęca.....
Aparat golgiego
-Roślinna....
-Zwierzęca.....
Rybosomy
-Roślinna....
-Zwierzęca.....
Wakuola
-Roślinna....
-Zwierzęca.....
Ściana komórkowa
-Roślinna....
-Zwierzęca.....




Za pomoc z góry dzięki.:)

3

Odpowiedzi

2009-12-30T21:42:19+01:00
Zadanie1.
Uzupełnij tekst.
Jądro komórkowe zawiera materiał GENETYCZNY w postaci cząsteczek KWASU DNA . Materiał ten wraz z białkami tworzy wypełniającą wnętrze jądra substancję czyli NUKLEOPLAZMĘ . Przed podziałem komórki ulega ona skondensowaniu i tworzy widoczne ciałka, zwane CHROMOSOMAMI.


Zadanie2.
Przyporządkuj struktury komórkowe ich funkcjom.
A. JĄDRO KOMÓRKOWE
B. CHLOROPLASTY
C.SIATECZKA ŚRÓDPLAZMATYCZNA
D. MITOCHONDRIA
E. RYBOSOMY
F. WAKUOLE
-----------------------------
a.podział cytoplazmy na odrębne obszary
b. gromadzenie substancji niepotrzebnych i szkodliwych
c.kierowanie funkcjonowaniem komórki
d. tlenowe oddychanie komórkowe
e. synteza białek
f. fotosynteza
A-c
B-f
C-a
D-d
E-e
F-b

Zadanie3.
Wyjaśnij jak rozumiesz stwierdzenie: Komórka jądrowa jest to system błon

W skład komórki wchodzą organella oddzielone od cytoplazmy błonami białkowo-lipidowymi. Dodatkowo sama komórkę od otaczjącego ją środowiska odziela właśnie podwójna błona białkowo-lipidowa. Bez błon komórka nie jest w stanie działać na tak wysokim poziomie jak z nimi.

Zadanie4.
Uzupełnij. Plusem oznacz występowanie danej struktury w komórkach: roślinnej i zwierzęcej, minusem- jak brak.

Struktur komórkowa
Jądro komórkowe
-Roślinna....+
-Zwierzęca....+.
Mitochondria
-Roślinna....+
-Zwierzęca....+.
Plastydy
-Roślinna....+
-Zwierzęca....+.
Siateczka śródplazmatyczna
-Roślinna....+
-Zwierzęca....+.
Aparat golgiego
-Roślinna....+
-Zwierzęca....+.
Rybosomy
-Roślinna....+
-Zwierzęca....+
Wakuola
-Roślinna....+
-Zwierzęca....+.
Ściana komórkowa
-Roślinna....+
-Zwierzęca....-.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-30T21:45:25+01:00
Zadanie 1
Jądro komórkowe zawiera materiał genetyczny w postaci cząsteczek .....?............... . Materiał ten wraz z białkami tworzy wypełniającą wnętrze jądra substancję czyli ...cytoplazme.. . Przed podziałem komórki ulega ona skondensowaniu i tworzy widoczne ciałka, zwane .....rybosomami.................

Zadanie 2
Bf, Ee, Dd, Ac, Fb, Ca

Zadanie 3
Chodzi o to że komórkowa która zawiera jądro zawiera wiele błon odpowiedzialnych za różne funkcje w organiznmie.

Zadanie 4
Jądro-
zwierzęca +,
roślinna +

Mitochondria
-Roślinna...+.
-Zwierzęca.+....
Plastydy
-Roślinna..+..
-Zwierzęca..-...
Siateczka śródplazmatyczna
-Roślinna..+..
-Zwierzęca..+...
Aparat golgiego
-Roślinna...+.
-Zwierzęca....+.
Rybosomy
-Roślinna.+...
-Zwierzęca..+...
Wakuola
-Roślinna.+...
-Zwierzęca...-..
Ściana komórkowa
-Roślinna..+..
-Zwierzęca..-...


Pozdrawiam!
4 3 4
  • Er02
  • Początkujący
2009-12-30T21:46:46+01:00
I.
1.genetyczny
2. DNA
3. chromatydę.
4. chromosomy/biwalenty - zależy od podziału czy mitoza czy mejoza.
II.
A. c
B. f
C. a - nie 100%
D. d
E. e - nie 100%
F. b
III.
nie wiem.
IV.
Jądro komórkowe
-Roślinna.... +
-Zwierzęca..... +
Mitochondria
-Roślinna.... +
-Zwierzęca..... +
Plastydy
-Roślinna.... +
-Zwierzęca..... -
Siateczka śródplazmatyczna
-Roślinna.... nie wiem
-Zwierzęca..... +
Aparat golgiego
-Roślinna.... + (nie 100%)
-Zwierzęca..... +
Rybosomy
-Roślinna....nie wiem
-Zwierzęca..... +
Wakuola
-Roślinna.... +
-Zwierzęca..... + ( w postaci wodniczki lub lizosomów)
Ściana komórkowa
-Roślinna.... +
-Zwierzęca..... -


To co wiem :)
4 5 4