Odpowiedzi

2009-12-30T21:42:23+01:00
Liczymy przyspieszenie z jakim hamował samochód:

F=m*a => a=F/m

a = 2000N/ 1200kg = 1,67 m/s²
[1N] = 1 kg*m /s², dlatego kg się skracają

a=V/t
V=72km/h = 20m/s

t=V/a

t = 20m/s : 1,67m/s² ≈ 12s

ODP. Czas hamowania wynosił ok. 12s.

Pozdrawiam,
matteushq;)
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-30T21:43:48+01:00
Dane
m = 1200kg
V = 72 km/h = 20m/s
F = 2000N

Szukane:
t
Wzory:
F = m * a (przekształcamy żeby mieć niewiadomą a)
a=F/m

a = V/t (wyliczamy t)
t=V/a

Rozwiązanie:

a=2000/1200 [N/m=m/s²]
a≈1.67 m/s²

t=20/1.67 [(m/s)/(m/s²)=s]
t≈11,98 s

7 3 7