Stopiono ze sobą złoto próby 375 i złoto próby 980 i otrzymano 20kg złoto próby 550. Ustal, ile kilogramów każdego z rodzajów złota stopiono?(Próba złota to wyrażona w promilach zawartość czystego złota w stopie z innymi metalami. Oznacza to, że jeśli kawałek próby złota 375 waży x kilogramów, to jest w nim 0,375x kilogramów czystego złota.)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-30T21:44:21+01:00
X+y=20
0,375x+0,98y=20×0,55

y=20-x
0,375x+0,98(20-x)=11

y=20-x
0,375x+19,6-0,98x=11

y=20-x
-0,605x=-8,6 /÷(-0,605)

x≈14,21
y=20-14,21=5,79

Odp.: Do wytworzenia tego stopu zużyto 14,21kg złota próby 375 i 5,79kg złota próby 980

4 3 4
2009-12-30T21:53:35+01:00
Układy równań

x-ilość złota próby 375(w kg)
y-ilość złota próby 980(w kg)

x+y=20
0,375x+0,980y=0,550(x+y)

x=20-y
0,375x+0,980y=0,55x+0,55y

x=20-y
0=0,175x-0,43y

0=0,175(20-y)-0,43y
0=3,5-0,605y
0,605y=3,5
y≈5,79
x≈20-5,79
x≈14,21

Do stworzenia 20kg złota próby 550 potrzebne było 14,21kg złota próby 375 oraz 5,79kg złota próby 980.
7 4 7