Odpowiedzi

2009-12-30T21:54:45+01:00
OPEC-Czyli Organizacja Krajów Eksportujących Ropę Naftową

Do OPEC należą:
-Algieria
-Angola
-Arabia Saudyjska
-Ekwador
-Irak
-Iran
-Katar
-Kuwejt
-Libia
-Nigeria
-Wenezuela
-Zjednoczone Emiraty Arabskie

Do OPEC należeli również:
-Gabon
-Indonezja
-Egipt

Niestety więcej nie wiem...:(
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-30T21:56:03+01:00
OPEC
Organizacja Krajów Eksportujących Ropę Naftową.

Państwa: < nawiasie rok przystąpienia >
Algieria (1969)
Angola (2007),
Arabia Saudyjska (1960),
Ekwador (1973-1992 i ponownie od 24 października 2007)
Irak (1960),
Iran (1960),
Katar (1961),
Kuwejt (1960),
Libia (1962),
Nigeria (1971),
Wenezuela (1960),
Zjednoczone Emiraty Arabskie (1967)

Zadania:
kontrolowanie światowego wydobycia ropy, poziomu cen i opłat eksploatacyjnych

Wpływ na gospodarkę:
duży wpływ na gospodarke polski , ponieważ może kontrolować wydobycie ropy, poziom jej cen i opłat eksploatacyjnych
8 5 8