Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-30T22:09:20+01:00
Moim zdaniem to są 4 możliwości rozwiązania tego zadania :)

Podstawy:
-Trójkąt równoboczny ma wszystkie kąty tej samej miary i wynosza one 60 stopni :)
- Trójkąt prostokątny równoramienny ma jeden kąt prosty (90 stopni) oraz dwa kąty po 45 stopni :)

Możliwości :

I. Kąt DAB ma miarę 45 stopni, Kąt BAC ma miarę 60 stopni (sumując kąt CAD ma miarę 105 stopni)
II. Kąt DAB ma miarę 90 stopni, kąt BAC ma miarę 60 stopni ( sumując kąt CAD ma 150 stopni)
III. Kąt DAB ma 45 stopni, kąt BAC ma 60 stopni ( skoro ten trójkąt jest w środku to te miary tym razem trzeba odjąć, kąt CAD ma miarę 15 stopni :)
IV. Kąt DAB ma miarę 90 stopni, kąt BAC ma miarę 60 stopni( znów odejmujemy , więc kąt CAD ma miarę 30 stopni)

Rysunki może nie są idealnie dokładne, ale to wina PAINTa :)
2009-12-30T22:55:04+01:00
15, 30, 105 lub 150 (wyjaśnienie w załączniku)
1 5 1