Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-30T23:02:15+01:00
1.Amperomierz
aby oliczyc wskazanie amperomierza oblicze rezystancje zastepcza
1/Rz=R1+R2/R1R2=20/75
Rz=75/20 [k ohm]

z prawa Ohma

U=RI
I=U/R
I=12*20/75=3,2[mA] --> wskazanie amperomierza

2.
Ponieważ jest to połączenie równoległe na zaciskach każdego opornika będzie takie samo napięcie, równe w tym wypadku napięciu zasilania czyli 12V

3.
P=U*I
U=I*R- z prawa Ohma
I=U/R
P=U^2/R

pierwszy opornik
P=12^2/5=144/5=28,8[mW]

drugi opornik
P=12^2/15=9,6[mW]
5 4 5
2009-12-30T23:05:33+01:00
R1 = 15 k om = 15 000 om
R2 = 5 k om = 5 000 om
U = 12 V


Rc = R1 * R2 / R1+R2
Rc = 15000 * 5000 / 15000 + 5000
Rc = 75000000/20000
Rc = 3750 om

I = ?
I = U/Rc
I = 12/ 3750
I = 0,0032 A


U1 = ?
U2 = ?
U1= U2 = U = 12 V

P1 = ?
P1 = 12^2/15 000
P1 = 0,0096 W


P2 = ?
P2 = 12^2 / 5000
P2 = 0,0288 W
3 5 3