W obliczeniach przyjmij g = 10 N
__
kg

1. Zamień jednostki:
40g = ........ kg
146 kg = ............ dag
12 t = ..... dag
890 mg = ...... t
103 g = ........ t
44 mg = ....... dag
902g = ........ dag
14 dag \ = ........ g
125 g = ......... mg
38 mg = .............. g

2. Bryłkę plasteliny zważono na wadze szalkowej. Waga była w równowadze, gdy na szalce położono odważniki o masach: 50g, dwa po 20g, 5g, 1g, 500mg, 200mg, dwa po 20mg i 10mg. Jaka jest masa bryłki plasteliny ?
....................................................................
....................................................................
3. Masa samochodu wynosi 650 k. Jaki jest jego ciężar ?
4. Ciężar 4 kg ziemniakow wynosi:
a) 4N
b) 40N
c) 0,4 N
d) 40 kg
5. Jaki jest cięzar ciała jeśli jego masa wynosi 45g ? Wynik podaj w niutonach
6. Ciężar pewnego ciała wynosi 52N. Jaka jest jego masa ?
7. Masa pojemnika o ciężarze 0,85 kN wynosi:
a) 850 kg
b) 85kg
c) 8,5 kg
d) 0,85 kg.
8. Oblicz sił ciężkości, ktora działa na ciało o masie 54 kg na księżycu wiedząc że przyspieszenie ziemskie jest mniej więcej sześciokrotnie większe niz na księżycu Czy wartość siły ciężkości działjącej na to samo ciało na ziemi jest taka samma ? Oblicz ją.




Mozecie mi to zrobić nawet i w 3 dni :)
Jest trochę czasu :)))






2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-31T00:34:57+01:00
Szkoda, że nie chce Ci się samemu(samej) ruszyć głową:

1. Zamień jednostki:
40g = 0,04 kg
146 kg = 14600 dag
12 t = 1200000 dag
890 mg = 890/1000 000 000 t
103 g = 103/1000 000 t
44 mg = (44/1000)/10 dag
902g = 902/10 dag
14 dag = 14*10 g
125 g = 125*1000 mg
38 mg = 38/1000 g

2. Bryłkę plasteliny zważono na wadze szalkowej. Waga była w równowadze, gdy na szalce położono odważniki o masach: 50g, dwa po 20g, 5g, 1g, 500mg, 200mg, dwa po 20mg i 10mg. Jaka jest masa bryłki plasteliny ?
50+2*20+5+1+0,5+0,2+2*0,02+0,01g = 96,75 g

3. Masa samochodu wynosi 650 kg. Jaki jest jego ciężar ?
Skoro możemy przyjąć g=10N/kg
to F=mg=650kg*10N/kg=6500N

4. Ciężar 4 kg ziemniakow wynosi: 40N
5. Jaki jest cięzar ciała jeśli jego masa wynosi 45g ?
45g=0,045kg, więc F=0,045kg*10N/kg=0,45N
6. Ciężar pewnego ciała wynosi 52N. Jaka jest jego masa ?
m=F/g, więc m=52 [N] /10 [N/kg]= 5,2 kg
7. Masa pojemnika o ciężarze 0,85 kN wynosi:
0,85 kN= 850N, m=F/g=850/10=85kg

8. Oblicz siłę ciężkości, ktora działa na ciało o masie 54 kg na księżycu wiedząc że przyspieszenie ziemskie jest mniej więcej sześciokrotnie większe niz na księżycu Czy wartość siły ciężkości działjącej na to samo ciało na ziemi jest taka sama ? Oblicz ją.
Na Ziemi 54kg ma ciężar 54*10=540N
A na Księżycu 540N/6, czyli 90N
(Inaczej: F=m*a, a=g/6, więc F=m*g/6=54kg*10N/kg/6=90N)
9 4 9
2009-12-31T00:35:18+01:00
1. Zamień jednostki:
40g = 0,040 kg
146 kg = 1460 dag
12 t = 120000 dag
890 mg = 0,000000890 t
103 g = 0,000103 t
44 mg = 0,0044 dag
902g = 9,02 dag
14 dag = 1400 g
125 g = 12500 mg
38 mg = 0,038 g

2. Bryłkę plasteliny zważono na wadze szalkowej. Waga była w równowadze, gdy na szalce położono odważniki o masach: 50g, dwa po 20g, 5g, 1g, 500mg, 200mg, dwa po 20mg i 10mg. Jaka jest masa bryłki plasteliny ?

masa baryłki wynosiła 96,750 g

3. Masa samochodu wynosi 650 k. Jaki jest jego ciężar ?

650 Kg

4. Ciężar 4 kg ziemniakow wynosi:

a) 4N
b) 40N
c) 0,4 N
d) 40 kg

odpowiedz a)

5. Jaki jest cięzar ciała jeśli jego masa wynosi 45g ? Wynik podaj w niutonach

0,045 N

6. Ciężar pewnego ciała wynosi 52N. Jaka jest jego masa ?

52 kg

7. Masa pojemnika o ciężarze 0,85 kN wynosi:
a) 850 kg
b) 85kg
c) 8,5 kg
d) 0,85 kg.

Odpowiedź a)

8. Oblicz sił ciężkości, ktora działa na ciało o masie 54 kg na księżycu wiedząc że przyspieszenie ziemskie jest mniej więcej sześciokrotnie większe niz na księżycu Czy wartość siły ciężkości działjącej na to samo ciało na ziemi jest taka samma ? Oblicz ją.

Sila ciężkości wynosi 9N.
3 2 3