1)) -> Brzeg blatu stolika w kształcie trapezu
równoramiennego zabezpieczono specjalną
listwą. Długość krótszej podstawy trapezu
jest o 1,8 dm mniejsza od dłuższej, wynoszącej
6,4 dm. Długość ramienia trapezu
stanowi ₈⁵ (pięć ósmych) . długości dłuższej podstawy. Ile
metrów listwy zużyto?
___________________________________________________
2) ->> Do pustej sześciolitrowej butelki wlano
0,75 zawartości butelki z sokiem wiśniowym
i ³₈ (trzy ósme) z jabłkowym.
Ile litrów
wody należy dolać,
aby wypełnić całe
naczynie?
__________________________________________
:) prosze o odp. :)

3

Odpowiedzi

2009-12-31T11:20:05+01:00
6,4dm- dłuższa podstawa
6,4 - 1,8 dm= 4,8 dm - krótsza podstawa
5/8 z 6,4 to = 4dm

6,4 dm+ 8dm + 4,8 dm=19,2dm= 1, 92m
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-31T11:37:29+01:00
Zad 1
6,4dm - dłuższa podstawa
6,4 - 1,8 dm= 4,6 dm - krótsza podstawa
5/8 z 6,4 to = 5/8 * 64/10 = 8/2 = 4dm

6,4 dm+ 2 * 4dm + 4,6 dm = 19dm= 1,9m

Odp Potrzebujemy 1,9 m listwy

Zad 2
sok jabłkowy - 4 litrowa butelka
sok wiśniowy - 5 litrowa butelka
pusta butelka - 6 litrów

6litrów - 0,75 * 5l - 3/8 * 4l = 6 - 3,75 - 3/2 = 2,25 - 1,5 = 0,75

Odp Po wlaniu 0,75 objętości butelki z sokiem wiśniowym i 3/8 objętości butelki z sokiem jabłkowym do pustej butelki 6 litrowej należy wlac 0,75 l wody
1 5 1
2009-12-31T16:14:01+01:00
Zad1
Obw trapezu równoramiennego = a+b+2c
a=6,4dm
b=a-1,8dm = 6,4dm - 1,8dm = 4,6dm
c=5/6 * a = 5/6 *6,4dm = 5 i jedna trzecia dm

Obw trapezu równoramiennego = a+b+2c

obw=6,4dm+4,6dm+2* 5 i jedna trzecia dm =11dm + 10 i dwie trzecie dm = 21 i dwie trzecie dm = (w przybliżeniu) 21,66dm

zad2
sok wiśniowy
0,75*6litr =4,5litra

sok jabłkowy
trzy/ósme * 6litr= 2,25litra

ile wody dolać?
6 litra - 4,5 litra - 2,25 litra = -0,75litra

odp:nie należy dolewać żadnej wody ponieważ soków jest za dużo w naczyniu i się wyleje.