Odpowiedzi

2009-12-31T11:49:20+01:00


Już w połowie XIX wieku artyści zaczęli patrzeć na otaczającą ich rzeczywistość nieco inaczej- konwencje malarstwa wydawały się im skostniałe ,sztywne.Twierdzili , że malowanie obrazów farbami jest czymś nienaturalnym . Zaczęli więc malować pastelami i starali się chwytać przelotne efekty światła , odtwarzali wrażenie mijającej chwili.
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-31T16:57:35+01:00
Obrazy malowane pastelami są barwne i żywe. W ten sposoó Wyspiański nadawał swoim obrazą życie. Patrzac na jego twórczość jesteśmy wstanie zabaczyć prawdziwe oblicze malarza, jego marzenia i lęki. Pastelowe obrazy przenoszą odbiorce w kolorową kraine marzeń.
3 5 3
2009-12-31T17:03:57+01:00
Stanisław Wyspiański rysował pastelami ponieważ był uczulony na farb y olejne.
1 5 1