Jeżeli od kwadratu pewnej liczby odejmiemy kwadrat różnicy tej liczby i liczby 6, to otrzymamy -120. Znajdź tę liczbę.
Proszę o wytłumaczenie gdzie robię błąd . [Ma wyjść 7, a mi wychodzi -7]. Bardzo proszę o pomoc.

x²-[x-6]²=-120 [ dobrze ułożone ? ]
x²-[x²-12x+36]=-120
x²-x²+12x-36=-120
12x-36=-120
12x=-120 + 36
12x=-84|:12
x=-7



3

Odpowiedzi

2009-12-31T12:34:06+01:00
W tresci zadania powinno byc chyba "to otrzymamy 120" a nie -120
bo jezeli ma wyjsc 7 to od liczby wiekszej odejmujesz mniejsza i nie moze wyjsc -120
12 1 12
2009-12-31T12:41:32+01:00
X²-[x-6]²=-120
x²-[x²-12x-36]=-120
x²-x²-12x - 36= -120
-12x - 36= -120
-12x=-120 + 36
-12x= -84 / : -12
x= 7
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-31T13:43:03+01:00
Twoje było dobrze ułożone, ale później w połowie zadania zrobiłaś błąd, a mi się wydaje, że powinno być tak.

x²-[x-6]²=-120
x²-[x²-12x-36]=-120
x²-x²-12x - 36= -120
-12x - 36= -120
-12x=-120 + 36
-12x= -84 / : -12
x= 7

Pozdrawiam... :)


13 2 13