Podczas trzydniowego rajdu rowerowego uczniowie przejechali 65km. Drugiego dnia pokonali dwa razy dłuższą trase niż pierwszego dnia , a trzeciego o 5 km więcej niz pierwszego dnia . Ile kilometrów przebyli każdego dnia? Zapisz wszystkie obliczenia .

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-31T12:39:50+01:00
Pierwszega dnia pokonali x km.

x+2x+x+5=65

4x+5=65
4x = 60
x=15km

I dzień: 15 km

Drugi dzień: 30 km

Trzeci dzień: 15+5 = 20 km
2009-12-31T12:42:48+01:00
S=65km
x+2x+x+5km=s
4x+5km=s
4x+5km=65km
4x=60km
dzień1----x=15km
dzień2----2x=30km
dzień3----x+5=20km

2009-12-31T14:43:27+01:00
X+2x+x+5=65
4x+5=65 /-5
4x=60 /:4
x=15

I dzien-> x=15[km]
II dzien->2x=15*2=30[km]
III dzien->x+5=15+5=20 [km] ;)
1 5 1