Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-31T13:47:03+01:00
Owocniki nie których grzybów rosną w tak zwanych czarcich kręgach ponieważ grzybnie rozrastają się na wszystkie strony, a krawędź przyrostu ma owocniki skierowane na powierzchnię ziemi.(np.gąsówka naga, gąsówka mglista ,majówka wiosenna)
proszę o naj :)
1 5 1
2009-12-31T15:58:08+01:00
Czarcie kręgi mogą powstawać w wyniku działania kilku podobnych mechanizmów, zależnych od rodzaju grzybów i innych roślin zaangażowanych w to zjawisko. We wszystkich scenariuszach mamy początkowo do czynienia z pojedynczym zarodnikiem grzyba, inicjującym kolonię. By powstał czarci krąg, grzyb ten musi cechować się silnym wyjaławianiem podłoża, lub wręcz zatruwaniem go substancjami pozostającymi w podłożu po obumarciu fragmentów grzybni. Im bardziej jednorodne jest podłoże (w sensie podobnej zawartości składników pokarmowych w jego różnych miejscach, i nieobecności przeszkód), tym bardziej czoło rozwijającej się kolonii przypomina okrąg.