Przyśpieszenie średnie motocyklisty wynosi 4m/s² . Początkowa prędkość w kolejnej sekundzie ruch wynosi 3 m/s , Oblicz czas w jakim motocyklista osiągnie prędkość , której wartość wyniesie 30 m/s ?

Proszę również w miarę możliwości wytłumaczyć co jak i dlaczego , krok po kroku :)

2

Odpowiedzi

2009-12-31T13:20:03+01:00
Dane: Szukane:
a=4m/s² t=?
V₀=3m/s
V₁=30m/s


zgodnie ze wzorem na przyspieszenie:

a=(v₁-V₀)/t
przekształcam wzór na t:
a*t= V₁-V₀
t=(V₁-V₀)/a

t=(30m/s-3m/s)/4m/s²=
27m/s/4m/s²=6,75s
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-31T13:27:33+01:00
Dane:
a=4 m/s²
V₁=3 m/s <<<prędkość początkowa
V₂=30 m/s <<<prędkość końcowa; którą chcemy osiągnąć

Wzór:
a=ΔV/t
a=(V₂-V₁)/t (przekształcamy żeby wyliczyć t)
t=(V₂-V₁)/a

Podstawiamy teraz dane do wzoru:
t=(30-3)/4 [(m/s)/(m/s²)=s]
t=27/4 s
t=6,75 s (zaokrąglam do 7 sekund)

Odp:Motocyklista uzyską prędkość 30 m/s po około 7 sekundach.